Skip directly to content

Over ons

Arjan en Wil Groeneveld koesterden al lang de wens om zich actief in te zetten voor kansarme jongeren in ontwikkelingslanden.
In 2010 werd de eerste stap gezet door met een groep jongeren voor World Servants naar de Dominicaanse Republiek af te reizen om daar in een sloppenwijk van de stad Constanza vier huizen te bouwen voor gezinnen die tot dan toe in krotjes van golfplaten gewoond hadden. Ook in 2011 en 2012 werden er op deze manier huizen gebouwd. Zo hebben we inmiddels dertien huizen en een winkeltje gebouwd.
World Servants besloot eind 2012 om de Dominicaanse Republiek niet langer als projectland op te nemen.
De stichting Mano a Mano, voortgekomen uit World Servants en met 25 jaar ervaring in de Dominicaanse Republiek, voert waterleidingprojecten uit en bouwt latrines. Om ervaring op te doen, werd in 2013 deelgenomen aan een project waar 100 gezinnen een latrine kregen en voorzien werden van een aansluiting op de waterleiding.
Inmiddels is er in de Dominicaanse Republiek een goed netwerk opgebouwd, is er kennis van de cultuur en de gewoontes van het land en niet te vergeten kennis van de behoeften.